onsdag 6. november 2013

Vafler med gulrot og squash

I dag har jeg laget en alternativ kvelds. Jeg datt over oppskriften på vafler med gulrot og squash når jeg søkte etter inspirasjon til middag. Jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften, men brukte sjalottløk i stedet for vårløk - og jeg doblet oppskriften. Det ble nok til tre vafler.


Hvis du vil lage det samme, trenger du:
  • 2 egg
  • 1 dl hvetemel
  • 60 g revet ost
  • 1 sjalottløk
  • 1/2 squash
  • 2 små gulrøtter
  • 1/2 ts salt

Start med å skrelle og raspe gulrøtter og squash. Bland inn salt og la de raspede grønnsakene renne av seg i en sil i en halvtimes tid.


Rasp ost og løk og bland det sammen med egg og mel. Press vannet av de raspede grønnsakene og bland de inn i røren. 


Stek vaflene gyllen i vaffeljern.


Serveres for eksempel med Philadelphia ost, avokado, rødløk, tomat og stekt spekeskinke.


Det ble faktisk ganske godt og det eneste J klaget på, var at jeg ikke hadde laget flere :-)

Ellers har mannen imponert med både å kjøpe med seg blomster hjem i dag, gjøre masse husarbeid, skru sammen "Tripp Trapp-stolen" og skifte dekk på bilen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar