torsdag 7. november 2013

Eames RAR Gyngestol som ammestol

Helt siden vi bygget huset har jeg drømt om en Eames RAR gyngestol, men jeg har liksom ikke klart å forsvare kjøpet, og jeg har ikke hatt et spesielt godt sted å plassere den - før nå.


Jeg vet jo ikke hvordan det blir å amme, men planen er i hvert fall å forsøke å bruke denne til det formålet. Stolen ble jo faktisk designet som ammestol i utgangspunktet. Jeg tror uansett at det er greit å ha en stol på barnerommet. Jeg har sett på andre alternativer også, men valget falt til slutt på denne allikevel.


Jeg hadde mine tvil om hvor god den kom til å være å sitte i - det er jo en plastikkstol, men jeg synes faktisk den er ganske god. Tyngdepunktet er langt bak, så det føles nesten som man skal tippe bakover, men når man tørr å stole på at det ikke kommer til å skje, gir det en veldig behagelig sittestilling. 

 
Jeg er i hvert fall godt fornøyd med den nye stolen!
 

1 kommentar:

  1. Har du kjøpt den ekte stolen eller en kopi? Har så lyst på denne,men gidd ikkje bruke nesten 5000 på den...

    SvarSlett