fredag 1. november 2013

Gravid uke 33 - statusoppdatering

Da var nok en uke over. Det vil si at jeg nå er i uke 33. Ifølge Babyverden er den lille i magen cirka 2100 g og 39 cm i full lengde. De skriver også at flere gravide opplever at nattesøvnen endres på dette tidspunktet, og det kan jeg bekrefte at stemmer for meg.

Denne uken tenkte jeg at jeg skulle gi dere en standard statusoppdatering igjen: 

På vei:33

Neste kontroll: Jordmorkontroll 26. november

Kjønn: Jente 


Utålmodig: Jeg begynner å bli veldig spent i hvert fall, men jeg prøver å holde meg opptatt med alt som må ordnes sånn at tiden skal gå fortest mulig.

Navn: Jeg har som sagt en favoritt, men jeg har ikke snakket med J om det igjen, så jeg vet ikke hva han tenker.

Innkjøp: Vi har kjøpt mye møbler til rommet hennes siden sist og denne uken har jeg som sagt også kjøpt bilstol og "Tripp Trapp-stol". Jeg har også kjøpt en del håndklær, kluter og annet plukk. Jeg tenker at jeg skal oppdatere utstyrslisten som jeg satte opp for noen måneder siden og se hvordan vi ligger an i forhold til den. Det jeg vet at vi trenger før hun kommer, er stellebord til badet og dyne/vognpose til vognen. 

Vektøkning: 11 kg

Melk i brystene: Nei, ikke enda. 

Strekkmerker: Nei, ikke enda. 

Hevelser og vann i kroppen: Det varierer veldig, men jeg har nå tatt av meg alle ringene for å være på den sikre siden. Innimellom er jeg så hoven i fingrene at jeg ikke greier å knyte hånden skikkelig, men det er heldigvis ikke så ofte.

Hodet ned: Ja, ifølge jordmor har hun snudd seg, men jeg kan ikke si at jeg har merket noe til det.

Aktivitet: Regelmessig romstering, men ikke så mye spark.

Tungt: Det begynner å bli tungt nå, ja, men heldigvis er bekkenet mye bedre, så alt i alt går det veldig bra.

Kynnere: Ja, når jeg går på tur og av og til ellers. 

Hodet festet: Nei. 

Barnerom: Alle de store tingene er på plass, så nå er det bare kos igjen.

Sulten: Ja, men blir fort mett og spiser litt mindre igjen nå enn jeg har gjort de foregående ukene.

Matkick: Ingenting spesielt. 

Plager: For øyeblikket er det jeg sliter mest med, nattesøvnen. Ellers har jeg litt halsbrann og annet småplukk, men ingenting alvorlig.

Humør: Godt humør, stort sett. 

Sykehusbag: Ikke påtenkt. 

Høygravid: Nei. 

Bildene er forresten tatt etter fysioterapi i dag. Jeg vurderte å skifte tilbake til klærne jeg gikk i på jobb, men det utgikk.

1 kommentar: