fredag 20. september 2013

Emmaljunga Mondial De Luxe - Gravid uke 27

Endelig fredag igjen. Nok en uke har gått, og dvs at jeg er i uke 27 av svangerskapet og det er cirka tre måneder igjen til termin. Ifølge Babyverden er den lille i magen nå cirka 1000 gram og 32 cm i full lengde 

Denne uken har egentlig gått veldig fint. Jeg har vært hos både fysioterapeut og kiropraktor. Jeg har satt meg inn i permisjonsregler og frister, og vi har bestilt time til 3D-ultralyd neste fredag. Vi var ikke sikker på om vi ville på enda en ultralyd, men har nå bestemt oss for at vi gjerne vil ”hilse på” henne enda en gang før hun kommer ut for godt.  



Jeg kjenner henne hver dag, flere ganger for dagen, men jeg vil ikke si at det er noe spesielt mønster enda. Bevegelsene føles helt annerledes nå enn hva de gjorde tidligere i svangerskapet. Nå er det mer ”romstering” på en måte – nesten som en fisk, eller noe, som spreller og vrir seg i magen min.  

På tirsdag kjørte jeg innom på Barnevognservice i Åsane etter jobb. Jeg hadde googlet meg frem til at de selger Emmaljunga der og ville gjerne se litt nærmere på Mondial Duo. Da jeg innså at vi ikke hadde plass til Silver Cross-vognen i bilen vår, bestemte jeg meg egentlig for at det måtte blir Mondial Duo, men jeg har rett og slett ikke vært helt fornøyd med fargene man kunne velge mellom. Jeg synes de ensfargede variantene er litt kjedelige, på en måte. Gleden var derfor stor når jeg kom inn i butikken og så en vogn som minnet mye om Silver Cross Sleepover Elegance, i fargene i hvert fall. 



Vognen heter Mondial De Luxe (Paris) og jeg visste med en gang at dette var riktig vogn. Gleden ble derfor enda større da hun målte bag og understell og jeg kunne konkludere med at den ikke var for stor. For å være helt sikker gikk vi ut og testet at både bag og understell gikk inn i bagasjerommet samtidig, og det gjorde de. I utgangspunktet hadde hun sagt at det var cirka en måneds leveringstid, men det viste seg så at de hadde den vognen jeg hadde valgt ut på lager. Dermed fikk jeg med meg vognen der og da. 


De hjalp meg å montere den i butikken, og det er jeg glad for. Det var jo litt av en jobb og mye mer deler enn jeg hadde sett for meg på forhånd. Noen (J) synes kanskje det var litt tidlig å kjøpe vogn, men det er jo godt med alt som er gjort, som de sier :-)
 

4 kommentarer:

  1. Er det ikke med sportsdel?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei,

      Beklager sent svar. Jeg har ikke prioritert bloggen i det siste..

      Jo, det stemmer at det er med en sportsdel også.

      Slett
  2. Fantastisk fin vogn! Kan jeg spørre hvor mye du måtte gi for den?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det synes jeg også :-) Vi betalte litt over 9000 kr, men prisen avhenger av hvilken utførelse og understell man velger. Beklager sent svar!

      Slett