mandag 30. september 2013

Havari i alle ledd

Jeg er jo ganske glad i orden og struktur. Jeg lager meg systemer og stoler på at de fungerer. Som regel sparer jeg mye tid på dette, men når noe ikke er på plassen sin, kan følgene bli "katastrofale". 

Jeg bruker samme veske hver dag på jobb, og i denne har jeg alt jeg trenger. Denne vesken står alltid i gangen klar til bruk. Alle andre vesker oppbevares i garderoben og jeg tømmer de alltid før jeg rydder de vekk slik at jeg vet hvor ting er. 


I går var J såpass ivrig på ryddingen før venninnene mine kom for å lage baby shower at jeg faktisk syns det var litt i overkant - selv til han å være. Han vasket av alle bordene, han bosset en blomst som jeg ikke hadde greid å holde liv i og han ryddet bort vesken min fra gangen - i tillegg til de tingene han pleier å gjøre, som å støvsuge og ta bosset. I ettertid skjønner jeg jo hvorfor, og setter selvfølgelig stor pris på det. 

Konsekvensen av at jeg ikke ryddet bort vesken jeg hadde brukt i helgen selv, var at lommeboken min ikke var i jobbvesken når jeg gikk i dag tidlig. Jeg oppdaget det ikke før jeg skulle kjøpe lunsj i kantinen og måtte "krite" et ostehorn. Selv om det ikke er ofte systemet mitt svikter, er det ikke første gang det har skjedd. 


Jeg har et Mastercard i back up i jobbvesken bare sånn i tilfelle, så når jeg kom på at jeg skulle til byn på kurs etter jobb i dag, var jeg egentlig bare godt fornøyd med meg selv som hadde en back up-plan. 

Etter jeg hadde parkert på Bystasjonen og skulle kjøpe meg noe å spise, kom jeg derimot på at jeg ikke kan koden på dette kortet. Jeg kan koden på mitt vanlige Visa-kort, på matkortet, på mitt vanlige kredittkort og på ett kredittkort jeg disponerer gjennom jobb til jobbreiser og sånt, i tillegg til kodene på to gamle kredittkort jeg fikk gjennom jobb, men etter at jeg fikk nye kort - ett til jobbreiser og ett privat - lærte jeg meg aldri koden på "back up-kortet" siden jeg nesten aldri bruker det. De få gangene jeg har brukt det, har jeg funnet koden i en "lock box"-applikasjon på telefonen min.


MEN, nå har jeg jo fått ny telefon! Min første tanke var å laste ned samme app på den nye telefonen og logge meg inn for å få tak i koden, men det gikk ikke. Min neste tanke var å ringe J og få han til å logge seg inn på den gamle iPhonen min for å finne koden, men så kom jeg på at han ikke skulle komme hjem før i kveld.

Heldigvis skulle også en kollega på kurset, så det hele endte med at jeg fikk med meg kredittkortet hennes for å få ut bilen min. Så nå kan jeg i hvert fall hennes kode...

1 kommentar:

  1. Hehe. Uff, det er ikke kjekt når du står i det, men det ble iallefall en god historie ;) Jeg har alltid nøklene i vesken, og har opplevd mer enn én gang å stå uten dem fordi "noen" har lånt nøkkelen og ikke lagt dem på plass. Kjedelig. Håper du har en fin dag/kveld :)

    SvarSlett