tirsdag 10. september 2013

Smoothie med jordbær, blåbær og plomme

Når det er fint vær og vi har fri, liker jeg å søsteren min å gå ned til sjøen og spise lunsj der. Vi tar med litt mat hver og lager til piknik på kaien. Sist vi var der, laget jeg en smoothie til dessert. Jeg tok bare det jeg hadde tilgjengelig. Det var sånn cirka dette:


  • En halv korg jordbær
  • En korg blåbær
  • En plomme
  • Litt yoghurtis (eller annen is)
  • Et glas ananassaft (eller juice eller annen saft)



Smoothie kan man jo lage av hva som helst, man tar bare det man har av frukt, kjører det i blenderen og sper på med væske. Jeg pleier ofte å bruke is som søtning, men hvis ikke jeg har det, pleier jeg å bruke sukker eller annen søtning, men da tilsetter jeg også knust is for å få rett temperatur på smoothien. Når smoothien ikke skal nytes umiddelbart, pleier jeg å helle den over på en karaffel med et kjøleelement i midten.


I fjor hadde vi iskald Strawberry Daiquiri på samme karaffel, så tidene forandrer seg, gitt :-)




2 kommentarer:

  1. Ååå, strawberry daiquiri!!! Neste sommer Lisa, då blir det det på karaffelen igjen :-)

    SvarSlett