lørdag 28. september 2013

Redebygging

Er det ikke redebygging de kaller det når gravide (som ikke nødvendigvis har all verdens erfaring med håndarbeid) går i gang med strikking og sying og sånt? Jeg har på mange måter bedrevet redebygging siden vi flyttet inn i det nye huset, men jeg er nå i ferd med å ta det til "nye høyder".


Jeg ønsket meg, og fikk, symaskin hos foreldrene mine til jul i fjor. Jeg har brukt den ved et par anledninger, men ikke til noen store prosjekter enda. Nå har jeg planer om å lage noen enkle babyrekvisitter til den lille i magen.

I dag har jeg og søsteren til J vært å handlet metervis med stoff og vatt. Det blå stoffet med stjerner og litt av fleecestoffet, skal bli en "babywrap". Jeg liker stjernestoffet veldig godt, men det irriterer meg litt at ikke det matcher de andre stoffene bedre. En del av meg mener at man fint kan bruke blått til en jente også, men jeg hadde nok kjøpt rosa, lilla eller noe mer jentete hvis de hadde hatt det..


Det rosa stoffet med prikker og litt av fleecestoffet skal bli et "babyrede".


 Jeg skal også forsøke meg på et lappeteppe som hun kan ligge på gulvet på. 


Heldigvis anbefalte damen i butikken meg å vaske stoffene før jeg bgynte å sy, siden de krymper en del, så selve syprosjektet er utsatt til stoffene er vasket, tørket og strøket.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar