mandag 16. september 2013

ESPA Riga

I helgen har vi som sagt vært på tur til Riga. Før vi reiste var jeg flink og forhåndsskrev tre innlegg som skulle publiseres torsdag, fredag og lørdag. I går hadde jeg tenkt å blogge når jeg kom hjem, men siden telefonen min endelig ble levert på lørdag og min snille søster fikk hentet den på Posten for meg, gikk søndagskvelden rett og slett med til trykking på telefonen.  

På lørdag var jeg og J på spa. Riga er kjent for sine mange gode og rimelige spamuligheter og når jeg fikk bestemme hva vi skulle gjøre på lørdag, var jeg ikke i tvil. Når vi var i utdrikningslaget til min søster i mai (i Riga) delte vi oss siste dagen – noen gikk på Opera Spa, noen på ESPA Riga og noen gjorde noe helt annet. De som var på ESPA Riga hadde kjøpt en pakke og jeg ville gjerne prøve noe tilsvarende denne gangen. 



Siden jeg er gravid, kunne ikke jeg velge fritt blant alle behandlingene. Jeg fikk anbefalt, og valgte, en pakke som heter ”New Beginnings” som varte i 2 timer og 10 minutter. J valgte en litt mer maskulin variant som heter ”The Great Escape” og varte i 2 timer. Prisen var henholdsvis 130 LVL (1450 NOK) og 105 LVL (1200 NOK). Inkludert i prisen var bruk av hele spaområdet og en treretters lunsj. (De har også mange kortere og rimeligere behandlinger for de som ønsker det.) 



Vi var litt sent ute og fikk bare cirka 20 minutter til å se oss om og bruke de ulike fasilitetene før behandlingene våre begynte. Vi brukte en del tid på å registrere oss, velge mat og skifte, så en eventuell neste gang skal vi møte opp i enda bedre tid før behandling. Selv om vi hadde litt dårlig tid, fikk vi prøvd utendørs terapi/boblebasseng og steam-rom før behandlingene begynte. 



Min behandling startet med fotbad, skrubb og fotmassasje, etterfulgt av full kroppsskrubb og massasje. Ryggen masserte hun mens jeg satt på benken med ryggen til henne og resten av behandlingen lå jeg må ryggen. Hun spurte om graviditeten før hun begynte og hun var veldig forsiktig. Til slutt avsluttet hun med ansiktsskrubb og – maske, og hodebunnsmassasje. Behandlingen skulle som sagt ta 2 timer og 10 minutter, men hun holdt på i nærmere 2 timer og 30 minutter.  

Det eneste jeg ville gjort annerledes, er som sagt å komme enda tidligere for å få utnyttet området mer før behandling. Etter behandling var vi så sultne at vi bare måtte komme oss i dusjen slik at vi kunne spise. Lunsjen var også veldig god – spesielt hovedretten og desserten. Alt i alt en god opplevelse som trygt kan anbefales videre til andre som er i området. 



Bildene er lånt fra nettsiden til ESPA Riga.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar