fredag 13. september 2013

Gravid uke 26


I dag er det ifølge svangerskapsappen min 100 dager igjen til termin! Den lille i magen er nå ca 24 cm fra hode til hale og vekten er ca 1 kg! Ifølge appen min suger hun mye på tommelen nå også – tenk så søtt!

Denne uken har vært litt tyngre enn forrige uke. Jeg har vært mye trett og jeg føler at tiden ikke strekker til på jobb. Det går en del tid bort i fysio, jeg har hatt en dag på kurs denne uken, og i tillegg har jeg fri torsdag og fredag pga en tur vi skal på med jobben til J. Derfor har jeg bare gjort det mest nødvendige på jobb og tenker at resten får vente til neste uke. Heldigvis har jeg snille og forståelsesfulle kollegaer.

På privaten har jeg også opplevd et par nedturer som jeg tror påvirker humøret mitt litt. Ingen alvorlige ting, altså - men små bagateller som plutselig kan føles som ”verdens undergang”. For eksempel mistet jeg min gamle iPhone 4 i gulvet slik at skjermen knuste for en ukes tid siden. Det var litt kjedelig, men det var tross alt på tide med ny telefon uansett, så jeg tok det ikke så tungt. Jeg brukte litt tid på å bestemme meg for hvilken telefon jeg skulle erstatte den med – og valget falt til slutt på HTC One. Telefonen ble bestilt i helgen med et håp om å få den levert innen onsdag siden vi skulle reise torsdag. Min erfaring med andre nettbutikker har vært at de er veldig kjapp med å sende varene, men slik var det ikke i dette tilfellet. Lefdal sendte ikke telefonen før onsdag og dermed må jeg vente til mandag med å hente den :-(

Etter at Marianne Beate publiserte innlegget sitt om drømmevognen Silver Cross Sleepover Elegance har vi også oppdaget at bagasjerommet på bilen vår er for lite for denne vognen. Siden bagen er så lang, vil vi faktisk ikke ha plass til både vogn og bilsete i bilen samtidig engang! Jeg ble veldig skuffet når jeg innså dette, men siden jeg ikke har lyst på ny bil, må jeg bare ta til takke med en annen vogn. Den verste skuffelsen har nå lagt seg og Emmaljunga Mondial Duo er tross alt en veldig fin vogn det også, så det ordner seg nok :-)


Uken tok seg betraktelig opp når jeg så at Barnas Hus hadde tilbud på Stokke-sengen vi har hatt lyst på og på onsdag tok jeg tidlig helg fra jobb og kjøpte den med meg på vei hjem. Dermed var det første store innkjøpet endelig i boks! Resten av uken skal altså tilbringes i Riga med J og hans gode kollegaer, og det må jo bare bli bra :-) Forhåpentligvis får vi oppleve litt fint vær, sighstseeing, shopping og spa.

(Dette innlegget er forhåndsskrevet)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar