søndag 8. september 2013

Jeg gleder meg


..sånn til å bli mor! Jeg gleder meg selvfølgelig til å endelig få den lille på brystet for første gang. Til å se hvordan hun ser ut og til å trøste henne når hun gråter. Jeg gleder meg til å amme og til å se henne vokse seg større og sterkere for hver dag. Jeg gleder meg til å bare se på at hun sover og til å våkne sammen med henne hver dag. Jeg gleder meg til den første gangen hun smiler til meg og ikke minst til å høre henne le. Det er vel lite som er så herlig som babylatter?


Jeg gleder meg til alle tingene hun skal lære seg – tenk å få være med på en slik fantastisk reise fra hjelpesløs liten baby til et lite menneske som må klare seg ute i den store verden (type barnehagen) uten mamma og pappa som passer på hele tiden.

Jeg gleder meg til hun skal begynne på skolen og jeg gleder meg til å hjelpe henne med leksene. Det er så mye av det jeg lærte på skolen som jeg har glemt (for eksempel mye geografi og historie), som jeg gleder meg til å lære på nytt sammen med henne. 


Når vi var i Spania, kjøpte jeg med meg ”Mamma”. I denne utgaven hadde de en artikkel om ting man kan gjøre med barna i skogen. Det er riktignok noen år til vi kan ta med vår lille tulle på sånt, men jeg merket at jeg gleder meg veldig til slike ting også. Tenk så utrolig gøy å planlegge en dag full av spennende aktiviteter i skogen. Å pakke niste og noen enkle rekvisitter og begi seg ut på eventyr i skogen! Jeg fikk nesten lyst til å få med meg noen venner å rigge til en line og skyte på ballonger i helgen, jeg..

4 kommentarer:

  1. Som naturmamma kan jeg love deg at du kan behynne å skape gode naturminner tidlig. Guttungen hadde vært på fire toppturer og moltetur samt båltur i en alder av åtte måneder. Kjempeartig! I sommer gikk han 3km i Rondane! Han var da 1.5 år :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Det høres flott ut! Jeg gleder meg og skal følge rådet ditt og begynne å ta henne med ut i naturen tidlig :-)

      Slett
  2. Ikke glem å nyte tiden når den er der! Nyt hver eneste dag, den kommer aldri igjen. Har selv 4 barn og har hatt dette som motto/leveregel med alle 4. Tiden for barnehage, skole osv. kommer tidsnok. Gled deg!! Det er kjempegøy å være mamma!!

    SvarSlett