tirsdag 3. september 2013

Fysio og jordmor - uke 24+4



I dag har det skjedd mye svangerskapsrelatert. Jeg har vært hos både fysioterapeut og jordmor. Forrige uke nevnte jeg jo at jeg hadde booket begge dissse timene samtidig…i dag viste det seg at det ikke stemte helt. Jeg hadde bare rotet - igjen :-)

Jeg startet dagen med litt hjemmekontor før jeg gikk til fysio i nitiden. I dag følte jeg at jeg fikk litt ut av behandlingen. Hun bøyde og tøyde og knadde og det gjorde godt for en litt mørbanket kropp. Jeg har også fått to nye øvelser som jeg skal begynne å gjøre hjemme. En som går på trening av bekkenbunnsmuskulaturen og en som går på uttøying av bakside lår. Når vi gjorde øvelsen for bakside lår, merket jeg at det var mye mer ubehagelig å gjøre øvelsen på venstre side enn på høyre, og dette stemmer jo med min følelse av at ubehaget sitter hovedsakelig på venstre side. Fysioterapeuten bekreftet at bekkenleddet (?) på venstre side er hovent og anbefalte meg å ta en tur til kiropraktor også for å se om det kan hjelpe for å løse opp muskulaturen. Jeg fikk også med meg et bekkenbelte som jeg skal prøve å bruke når jeg går tur og andre ting som belaster bekkenet. Hvis jeg synes det virker, kjøper jeg et neste uke. 


Etter behandlingen gikk jeg hjem og jobbet litt hjemmefra. Klokken 11.00 fikk jeg opp en alarm på PCen min som sa at jeg skulle til jordmor klokken 11.30. ”11.30?? Jeg var jo sikker på at det var 12.30!” Jeg ringte jordmor og hun bekreftet at timen var 11.30. Etter all surringen jeg har bedrevet i det siste, kom det ikke akkurat som et sjokk.

J var også med på timen hos jordmor, men det skjedde ikke så mye i dag heller. Det mest spennende var vel når hun lyttet på hjertelyden til den lille og kunne fortelle at hun trodde hun lå og hikket i magen, men vi hørte ingen hikking når vi fikk høre. Hun målte også symfysen for første gang.  Målet var godt innenfor normalen – like over den røde streken. Det er alltid fint å få bekreftet at alt er bra og normalt. 

Ellers har jeg endelig mottatt pakken jeg har ventet på fra lekmer.no. Jeg fikk blant annet denne deilige ammeputen, så nå gleder jeg meg til å sove med den i natt. Jeg har forsøkt å sove med en vanlig pute mellom knærne, men det ender alltid opp med at den ligger på gulvet når jeg våkner..






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar