lørdag 10. august 2013

Unntakstilstand

Jeg kunne virkelig ikke tenkt meg å bo noe annet sted i verden. Jeg stortrives på den lille øyen vi bor på, men det er ikke til å stikke under stol at været på vestlandet, kunne vært bedre. Sol og temperaturer på over 20 grader hører definitivt til sjeldenhetene. Fordelen med dette er at de dagene det er slik, er det total unntakstilstand. Alt annet legges på hyllen - det eneste som betyr noe, er sol, sommer og late dager. Hvis man til og med har fri fra jobb på slike dager, er livet perfekt. 



Med unntak av et halvhjerted år i Bergen og to fantastiske år i Stavanger i forbindelse med studier, har jeg bodd på samme sted siden jeg var to år gammel. Når jeg møtte J, hadde han allerede kjøpt en tomt i et nytt byggefelt bare 5 minutter fra der jeg vokste opp. Hans opprinnelige plan var å bygge en tomannsbolig og selge den ene delen, men når han møtte meg ble disse planene lagt på is og etter hvert la vi planer for resten av livet sammen.


Jeg har store deler av familien og flere av mine nærmeste venner i gåavstand fra der vi bor nå. Vi har også blitt bedre kjent med naboene i feltet. Her bor folk i alle aldre, men veldig mange er i samme fase av livet som oss, så det er allerede mange barn her, og det kommer helt sikkert mange flere i årene som kommer.


En stund før vi skulle gifte oss i fjor ble gården som opprinnelig eide hele området som byggefeltet vårt er bygd på, lagt ut for salg. Inkludert i prisen var en stor tomt, et gammelt hus, en gammel låve og en nøstetomt med et gammelt nøst, garnhus og kai. Søsteren min og Mr. O bestemte seg for å prøve å kjøpe det og etter en nervepirrende budrunde onsdagen før bryllupet vårt, ble de endelig huseiere. 


Vi skal på sikt eie nøstetomten sammen og jeg ser for meg hvor utrolig fint det kommer til å bli når vi begge har barn, nøstet og kaien er pusset opp og vi nyter late sommerdager med sjøen. Jeg har laget lunsj, noen av barna bader, noen er med bestefar og pappa på fisking og alle springer frem og tilbake mellom vårt hus, søsteren min sitt nye hus og nøstet. Perfekt familieidyll! 


Bildene i dagens innlegg er fra en lunsj nede ved nøstet tidligere denne uken. Ingenting kan måle seg med en skikkelig fin sommerdag på vestlandet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar