fredag 23. august 2013

Gravid uke 23

I dag våknet jeg til en hyggelig påminnelse fra min snille søster som er på bryllupsreise i Thailand. Det var en Snapchat med bilde av en blomst og teksten "Uke 23 <3 Levedyktig baby i magen <3", eller noe slikt <3 




Nok en milepæl i svangerskapet er nådd. Lungene er nå såpass utviklet at babyen vil kunne overleve ved for tidlig fødsel, men man har selvfølgelig ingen garantier, så vi satser på at hun trives i magen og holder seg der i mange uker enda. Sånn ellers er den lille nå 28 cm og 500 g ifølge Babyverden

Ifølge svangerskapsappen min er det nå 121 dager til beregnet termin. På en måte virker det utrolig lenge, men på en annen side, ikke lenge i det hele tatt. Jeg tenker at alt må være klart til begynnelsen av desember, så i praksis har jeg tre måneder til å avslutte alt på jobb, lære opp en vikar eller to, ta to ulike kurs jeg er meldt på i høst (ett med eksamen 3. desember!), og gjøre hjemmet vårt ,og oss, klart til babyens ankomst rundt juletider. 

Utsikt over Benidorm fra leiligheten i La Nucia
Slikt kan man jo lett stresse seg opp over, men jeg har bestemt meg for å ta en dag av gangen. Først skal jeg nyte den siste helgen av ferien uten å tenke på alt som venter meg på jobb neste uke. Neste uke forventer jeg også å bli kontaktet av en fysioterapeut som forhåpentligvis kan gjøre noe med bekkenplagene mine. Alt går fremdeles greit så lenge jeg tar det rolig, men jeg kvir meg til å gå tilbake til å sitte i 8 timer på kontoret hver dag. 

Uken som har gått har vært rolig, varm og avslappende. Da det viste seg at vi ikke hadde tilgang på internett i leiligheten, bestemte jeg meg for å klare meg uten de 8 dagene vi var borte. Det gikk egentlig overraskende fint. Telefonen lå stort sett på rommet og jeg fikk bare èn telefon fra jobb hele uken. 

Herr og Fru (og baby i magen) på tur til Guadelest
Når det nærmet seg hjemreise, gledet jeg meg allikevel til å se hva jeg hadde gått glipp av på det store internettet. Jeg kjøpte ikke noe lesestoff til flyturen, for jeg skulle oppdatere meg på Snapchat, Facebook og diverse blogger på Norwegians wifi - MEN, tror du det funket, da? Nei, selvfølgelig ikke. Og det viste seg at uåpnede Snapper forsvinner etter 6 dager, eller noe slikt. Jeg mistet i hvert fall alle mine fra 14. 15. og 16. august :-(

Soloppgang over Altea og Albir
Jaja, det var i hvert fall deilig å komme hjem igjen til en skikkelig kosepus og et nyvasket hus - jeg er SÅ glad for at jeg vasket før vi reiste! Nå må jeg bare få tatt vinduene ila helgen, så er jeg klar for jobb igjen på mandag.



4 kommentarer:

  1. Spennende høst du har foran deg da!
    Jeg har akkurat hatt første uke på jobb etter ferien - litt overgang... men tror hodet begynner å komme tilbake nå ;) hihi
    Godt du skal få hjelp ifht bekkenet - lykke til med det!

    - Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, spennende høst og ultraspennende vinter med baby og greier :-)

      Slett
  2. Super flot mave :) Mvh kim fra Danmark :)

    SvarSlett