torsdag 8. august 2013

Babyutstyr volume 1

I går var jeg, søsteren min og en av mine gode venninner (hun med blomstrene) i byn og så på babyutstyr for første gang. For første gang til min baby, altså. Venninnen min har allerede en datter, så hun har heldigvis litt peiling. Jeg og søsteren min, derimot, er ganske grønn begge to..

Jeg spurte først om J ville være med, men siden han har så mye å gjøre i hagen og siden han ikke er spesielt glad i å gå i butikker, fant jeg ut at det var like greit å ta med noen andre. 



Vi brukte hele dagen, men var bare innom ett par butikker. Etter litt googling på forhånd, hadde jeg fått det for meg at Nesttun var plassen med flest relevante butikker samlet på sånn cirka samme område. Vi startet på "Biteringen". Her hadde de et OK utvalg av vogner, men ellers var butikken ganske liten og egentlig litt skuffende.

Jeg har selvfølgelig sett litt på vogner på nett, og jeg har vel egentlig konkludert med at det blir enten Silver Cross Sleepover Elegance eller Emmaljunga Mondial Duo. Mannen på Biteringen mente derimot at jeg burde kjøpe en skikkelig stygg, men praktisk, vogn. Han var fast bestemt på at dette var den beste vognen for alle og han virket nærmest uinteressert i å få solgt en Emmaljunga...


Ellers var vi innom "Nøstebarn" og  "Mitt rom", før vi brukte flere timer på en veldig merkelig lunsj. Til slutt ga vi opp hele Nesttun og kjørte på "Barnas Hus" på Nordås. Her fant jeg både stellebord og seng, men kjøpte ingenting. Vi har jo tross alt ganske god tid enda..

Når vi endelig var hjemme igjen, bar det rett videre på grilling og fest hos søsteren min, og dermed ble det ikke noe blogging i går. 
 

2 kommentarer:

  1. Utrolig vanskelig å vite hvilken ende man skal begynne i. Det er jo en jungel der ute! Og altfor mye unødvendig, som man garantert ikke har bruk for. Her er vogn, lekegrind, vippestoler, dundyner, sengesett og en del ullklær (Nøstebarn og Janus) i hus. Og selvfølgelig ganske mange pysjer, bodyer osv i bomull (altfor søte til å la være å kjøpe).
    Har fått noen venninner med barn til å sende meg lister over det mest nødvendige, og deretter plukket ut det jeg tror vi har bruk for og plass til.
    Det neste på lista er senger og ammepute. :)
    Pengene flyr, men guri så moro det er! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gleder meg veldig til å komme skikkelig i gang med innkjøpene - føler liksom at alt blir enda mer reelt da, men det er, som du sier, ikke lett å vite hvor man skal begynne :-)

      Slett