fredag 9. august 2013

Gravid uke 21

Da var det plutselig fredag igjen. Det betyr nok en fullgått svangerskapsuke for min del. Jeg er nå ferdig med uke 21. Ifølge Babyverden betyr det at den lille nå er 26 cm lang og 400 g.

Denne uken har J fått kjenne et lite spark. Vi lå i sengen en kveld og jeg kjente litt romstering i magen. Han la hånden på magen min, og så ventet vi. Plutselig kjente jeg noe og vi spurte omtrent i kor om den andre kjente det. Når han bekreftet at han hadde kjent det også, fikk jeg nesten tårer i øynene. Endelig kan han også få kjenne at det faktisk er noe fantastisk i magen min! 



Ellers har jeg har fått henvisning til fysioterapeut på grunn av bekkenplagene mine. Jeg har investert i diverse remedier mot halsbrann og sure oppstøt. Jeg har også fått kjenne på lavt blodtrykk, høy kroppstemperatur, hyppig vannlating og merkelige drømmer denne uken, så det er virkelig ingen tvil om at jeg er gravid.


Det absolutt tydeligste tegnet er selvfølgelig min voksende mage. Jeg fikk nesten sjokk når jeg gikk på vekten i dag tidlig. Opp 1 kg på en uke! Det kan selvfølgelig ha noe med at jeg har ferie og spiser litt mer is, snop og chips enn jeg vanligvis gjør, men jeg har heldigvis verdens beste unnskyldning til å legge på meg for tiden :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar