tirsdag 16. juli 2013

Sommer på vestlandet

Regn, regn og atter regn! Det er ikke mye som minner om sommer her for tiden.. Jeg som har gledet meg sånn til å bruke det nye uteområdet! Det er en mager trøst at det ser bedre ut med et ferdig innredet uteområdet utenfor vinduet enn steinrøysa som var der tidligere..



Fornøyd med nytt uteområde - på tross av dårlig vær.

Et lyspunkt på en ellers grå og våt dag, er at J kommer hjem i dag! Riktignok ikke før i natt, men allikevel. Det skal bli godt å få han hjem - for det første savner jeg han selvfølgelig og for det andre er det kjedelig å være alene så lenge! Jeg skal heller ikke legge skjul på at jeg gleder meg til å få hjelp til husarbeidet igjen - jeg kommer ikke til å savne å ta ut av oppvaskmaskinen, ta ut boss og kompost, eller å stå opp hver eneste natt for å slippe katten ut og inn.


To gode venner



For det har seg nemlig slik at selv om jeg og pusen stort sett er gode venner, er jeg ikke overbegeistret over å måtte stå opp for å slippe henne ut og inn midt på natten. Du tenker kanskje at det er bare å ignorere henne, så går det over? Det er lettere sagt enn gjort, kan jeg fortelle. Pusen vår er nemlig ikke lett å ignorere. 


Hvis hun er inne og vil ut, går hun ut og inn av soverommet og remjer helt til en av oss står opp. Hvorfor ikke bare la henne være ute om natten på sommeren? Hun kan nemlig åpne dører! Hun har selvfølgelig ikke nøkkel til ytterdøren, men hun har altså lært seg at hvis hun hopper opp, henger på håndtaket og spenner fra, får hun opp døren hvis den går riktig vei. Hun forsøker samme triks på ytterdøren - døren rikker seg selvfølgelig ikke, men lyden av en katt som treffer dørhåndtaket er ganske irriterende å høre på klokken fem om natten.. Hun har ikke alltid holdt på sånn, så vi håper at hun snart kommer inn i en ny rytme. 

Sånn ellers gleder jeg meg skikkelig til ultralyden på fredag! Det er ikke det at det betyr så mye om det er gutt eller jente, men jeg gleder meg sånn til å få det bekreftet slik at vi kan begynne å tenke på navn og planlegge barnerom <3 


Uke 17+2




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar