torsdag 18. juli 2013

Første innkjøp til den lille


Allerede for noen uker siden var jeg på H&M og kjøpte meg mammabukser. Noen av mine gamle bukser passer fortsatt, men de fleste er akkurat litt for trang. Noe som resulterte i at jeg måtte åpne smekken etter en viss tids bruk, og dette er ikke særlig praktisk i lengden. 

Jeg kjøpte to bukser – en svart og en mørk jeans – med strikk i livet. De er kjempegode å gå i, og har god plass til magen. Når jeg først var på H&M måtte jeg jo se litt på babyklær også. Frem til da hadde jeg ikke kjøpt noe, verken klær eller utstyr. Vi vet jo ikke kjønnet enda, og de hadde ikke så veldig mye nøytralt å velge i i den minste størrelsen, men jeg fant til slutt ett sett med to bodyer som passer like fint til jente som til gutt. Det var litt surrealistisk å stå der med noe som barnet vårt en gang skal bruke. På en måte så klærne utrolig små ut – tenk at jeg får ansvar for et så lite menneske! På en annen side: når jeg så ned på magen min og prøvde å forestille meg et menneske på den størrelsen inni der, så de plutselig ganske svær ut..



På den ene bodyen står det ”I love Mum & Dad”, og den andre er helt enkel hvit med svarte striper. Dette er det eneste jeg har kjøpt så langt, men jeg regner med at vi må innom en butikk på vei hjem fra den ordinære ultralyden i morgen. Da er det kanskje litt mer å velge i, siden vi forhåpentligvis vet kjønnet da :-)



2 kommentarer:

  1. Akkurat det kjøpte vi da vi ventet førstemann også! Så søtt :) Nå venter vi nummer to og da jeg ryddet i babytøyet her om dagen, fant jeg de bodyene igjen.

    Lykke til med ordinær UL i morgen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er skikkelig søte :-) Lykke til med nummer to!

      Slett