fredag 26. juli 2013

Gravid uke 19



I dager jeg 19 uker på vei! Denne uken føler jeg at det har skjedd mye. Vi fikk jo bekreftet at det er en jente forrige fredag. Jeg har kjent liv i magen flere ganger denne uken og det toppet seg i går da jeg kjente et spark som fikk meg til å føle meg som en superhelt. Ellers føler jeg at magen har vokst mye de siste ukene og jeg tror at det nå begynner å bli ganske åpenbart at jeg er gravid. Magen i kombinasjon med mitt stive ganglag, bør i hvert fall være et kjempehint. 


Jeg har også følt at folk har begynt å stirre mer på magen etter hvert som den har blitt mer fremtredende og tidligere denne uken opplevde jeg min første ”sa han virkelig det”-situasjon. Jeg stod og snakket med to kollegaer. Den ene visste at jeg er gravid, den andre har vært bortreist i fire uker og hadde tydeligvis ikke fått det med seg enda. Jeg gikk i denne kjolen og jeg følte at han stirret på magen min. Utover i samtalen merket jeg at jeg ble kjempesvimmel og begynte å kaldsvette. Jeg prøvde å avslutte samtalen på naturlig vis, men det gikk ikke, så jeg måtte til slutt si som sant var, at jeg var så svimmel at jeg måtte gå å sette meg ned.

Den kollegaen som visste at jeg er gravid kom inn på kontoret mitt og spurte om det gikk bra. Jeg bekreftet at det gikk bra, sikkert bare litt lavt blodtrykk. Han fortalte at min andre kollega hadde sagt ”kanskje hun er gravid”. Senere den dagen kom den andre kollegaen inn på kontoret og sa at han så at jeg var gravid og gratulerte meg. Vi snakket litt løst og fast om graviditeten og jeg sa noe slikt som at ”jeg tror magen begynner å bli ganske tydelig nå, men jeg tror folk kvier seg for å spørre i tilfelle det ikke er tilfelle”. Han svarte noe slikt som: ”Det er jo helt åpenbart nå, det er ingen som blir feit på en måned”.

Kalte han meg nettopp feit?? Jeg vet at han mente at jeg er gravid og ikke feit, men det han sa var jo at jeg ser feit ut, var det ikke? Jeg vet jo at han ikke mente det slik jeg oppfattet det, så jeg bare smilte og jattet med. 


Sånn ellers har det vært en helt topp uke med fantastisk vær. Det hadde selvfølgelig vært enda bedre hvis jeg hadde hatt ferie, men nå er det bare en uke igjen! Jeg har vært tidlig på jobb flere dager denne uken for å kunne gå tidlig hjem og jeg har slappet av mye på den fine terrassen vår. Livet er fint!

Magen uke 19:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar