fredag 21. februar 2014

Emmaljunga Mondial De Luxe - Produktomtale

Jeg ser på statistikken min at innlegget om vognen vår, Emmaljunga Mondial Duo De Luxe Paris, har mange visninger. Mye av trafikken kommer fra Google, så da regner jeg med at det er folk som vurderer å kjøpe denne vognen og er ute etter å lese om andres erfaringer. Derfor tenkte jeg å skrive en oppdatering nå som vi har brukt vognen i cirka tre måneder.

Jeg har ikke fått testet sportsdelen enda, så jeg kommer til å konsentrere meg om bagen i denne omgang. Vi har som sagt vognen i utførelsen "De Luxe Paris" og understellet vi valgte heter "Chrome Classic". Vi betalte rett over 9000 kr for denne kombinasjonen i fjor. 


Jeg har ikke noe å sammenligne med, men jeg er i hvert fall veldig fornøyd med denne vognen. Den er god og enkel å trille, og mini elsker den. Fjæringen i understellet  gjør at bevegelsene i bagen er myke og behagelige for babyen. Jeg tror det skal gå an å justere fjæringen, men det har ikke vært nødvendig i vårt tilfelle. 

Det er god plass til pikk og pakk under vognen, og jeg har kjøpt diverse ekstra kroker til stellevesken og eventuelle poser som kan henges på håndtaket. Høyden på håndtaket kan justeres og det eneste jeg savner nå er en koppholder til litt lengre turer på fine dager.


Bagen er ganske stor i forhold til de fleste andre vogner, har jeg forstått. Innvendig liggelengde er 90 cm og bredden er nesten 60 cm. Jeg synes det har vært greit å ha litt god plass i enden av bagen. Her har jeg lommeboken min og eventuelle andre småting, i tillegg til et ekstra pledd i tilfelle det skulle være nødvendig. Topptrekket på bagen inneholder også en lomme med glidelås hvor man kan oppbevare litt dilldall.



Voksi Classic posen passer perfekt i bagen, og med denne virker ikke bagen så stor om man får en liten baby, slik vi gjorde. Posen gjør bagen lun og koselig, og mini har vært god og varm i all slags vær i vinter (mest vind og regn siden vi bor på det våte vestland, men også litt snø og minusgrader).



Apropos regn; regntrekket som følger med er også godt brukt. Det er enkelt å ta på og pakke bort, og når det ikke er i bruk kan det festes på understellet. Vi har ikke fått testet myggtrekk og solskjerm enda, men satser på en fin vår med mye sol. 


Det er kjempeenkelt å ta bagen av og på understellet, og å slå sammen understellet. Jeg vil allikevel anbefale å øve en gang eller to før du skal pakke vognen i bilen alene. Vognen passer akkurat i bagasjerommet på bilen vår, som er en Audi A4 sedan. Bagen har også avrundet bunn slik at man kan vugge den når den står på gulvet, og både bag og understell veier ikke mer enn at en vanlig mamma fint greier å løfte de.



En av grunnene til at jeg valgte denne vognen, var at jeg syntes det var den desidert fineste vognen som vi hadde plass til i bilen vår - og basert på antall komplimenter jeg har fått, er det tydelig at det er flere som synes det er en fin vogn. Jeg har festet på noen ekstra reflekser i form av hjerter og et udefinert dyr i tillegg til refleksene som allerede er sydd i sømmene.



Jeg har som sagt brukt vognen i allslags vær og vi har hatt den inn og ut av bilen ganske mange ganger, men den ser fremdeles like fin ut. Konklusjonen er altså at dette er en supergod vogn  som jeg trygt kan anbefale til andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar