mandag 24. februar 2014

Egenlaget "baby wrap" og tremånederskontroll

Jeg sydde jo en "baby wrap" i høst. Planen var å lage hull til selene i bilstolen før mini kom, men som med så mye annet, fikk jeg ikke gjort det før jeg plutselig ble mamma. Denne helgen fikk jeg endelig somlet meg til å gjøre det, og tenker selvfølgelig: "hvorfor gjorde jeg ikke bare dette tidligere?" 


Jeg merket bare hvor selene var, sydde rundt merket og klippet hull. Det er ganske vanskelig å sy så små "firkanter" midt på et stykke tøy, så det ble ikke akkurat helt perfekt, men jeg fikk i hvert fall endelig gjort det, så nå kan vi pakke mini inn i "baby wrapen" når vi skal kjøre bil.


Den første gangen vi brukte "wrapen", tok jeg et bilde av mini og "snappet" det med teksten "Ein baby wrap" - eller det vil si, jeg trodde det var teksten jeg hadde skrevet, men etter noen minutter tikket det inn en snap fra min søster: "Baby drap eller wrap??" Telefonen min hadde rettet "wrap" til "drap"! Jeg fortet meg å "snappe" et nytt bilde, av meg selv denne gangen, med korrekt tekst.


Så over til noe helt annet: dag har vi vært på tremånederskontroll. Mini vokser og legger fint på seg og alt så bra ut. Hun var kjempetøff når hun fikk vaksinesprøytene - men det var hjerteskjærende for mammaen å se på. For å roe henne ned etterpå, måtte mamma ta pappgrepet. Det funker hver gang, også for mamma selv om jeg må bruke begge armene.



1 kommentar: