tirsdag 24. juni 2014

Teppe til lekegrind

Forrige uke var vi på storshopping på Barnas Hus. Vi kjøpte blant annet en lekegrind med teppe, men da vi kom hjem og monterte sammen lekegrinden, viste det seg at teppet var for lite. Jeg kjørte inn igjen dagen etter, men de hadde ikke flere i riktig størrelse. Jeg fikk refundert pengene og søkte litt på nett etter et teppe som passet, men det eneste jeg fant kostet 600 kr pluss frakt, og det var ikke så veldig fint..


Dermed bestemte jeg meg for å sy et selv av et restestoff jeg kjøpte på Stoff&Stil for noen måneder siden. Stoffet var ikke stort nok i seg selv, så bakstykket og en ramme rundt forstykket, sydde jeg av et fleeceteppe jeg kjøpte billig på Nille for en stund siden.



Stoffet med ballongene på er 80x80 cm, rammen er 10 cm  og bakstykket er satt sammen av to deler, en på 60 cm og en på 50 cm. På denne måten kan jeg ta ut innmaten, som er laget av en tynn sommerdyne fra IKEA, og vaske teppet hvis nødvendig.



Jeg brukte resten av ballongstoffet til å sy ballongpynt som jeg har festet på lekegrinden med silkebånd. Jeg hadde egentlig tenkt å sy inn silkebånd i hjørnene på teppet også, men det glemte jeg. Jeg får se om det holder seg sånn noenlunde på plass, og heller sy inn bånd hvis det blir nødvendig.


 
Jeg kjøpte også noen skyeputer på IKEA som jeg synes passer til "tema" i lekegrinden. De kostet 60 kr stykket og totalt brukte jeg rundt 200 kr på disse, alt stoff, bånd og innmat i lekegrindteppet.



1 kommentar: