tirsdag 10. juni 2014

Gave til baby shower

Jeg synes det er kjempegøy å gjøre litt ekstra ut av ting når jeg har tid og ork, og jeg hadde tenkt på gaven som jeg skulle gi til knøttet til søsteren min omtrent siden hun ble gravid...



Jeg har noen faste butikker som jeg alltid går innom for å se om de har noe fint til mini på salg, og siden det ble offisielt at hun var gravid, har jeg også plukket med meg en del ting til knøttet, eller "fetter Anton" som vi kaller han (siden det blir fetteren til mini, for de som ikke skjønte det).



Det er jo alltid ekstra hyggelig å få noe som folk har brukt tid og kjærlighet på å lage, så når jeg innså at jeg liker å sy, og egentlig er ganske flink til det, bestemte jeg meg også for å sy noe til han. 

Jeg visste også at jeg ville samle gaven i en boks eller noe slikt, og da jeg kom over denne korgen på Nille for noen uker siden, visste jeg at den var perfekt.

I tillegg til klær - kjøpt og sydd - fikk han en rangle, en koseklut, paracet (kun fordi mini har blitt for stor for de) og en smokk (som jeg fikk i en babyeske, men ikke har fått brukt siden mini ikke vil ha smokk). 



Dette er ikke ment som et tips til hva en baby shower-gave bør inneholde, men mer som inspirasjon til hvordan man kan gjøre litt ekstra ut av gaven. Denne gaven er jo til nevøen min og jeg ville nok ha begrenset innholdet hvis det var til en venninne. Som prinsipp mener jeg forresten også at man ikke trenger å gi to gaver - har man gitt baby shower-gave, trenger man ikke å gi barselgave også. Mener nå jeg i hvert fall.



Som en "final touch" laget jeg et skilt som jeg festet med silkebånd. Skiltet er malt på frihånd og pyntet med en sommerfugl stukket ut med en utstikker fra Panduro.





1 kommentar:

  1. Veldig kjekt med så gjennomtenkt presang! Fetter Anton er virkelig heldig med tanto si <3

    SvarSlett