mandag 30. juni 2014

Nok en hyllest til min fantastiske mann

Det er vel ingen tvil om at jeg er veldig fornøyd med mannen min, og at jeg liker å påpeke det her på bloggen iblant. I dag har vi bryllupsdag, men jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe om det på bloggen - men så gikk jeg og tenkte litt på hvor heldig jeg egentlig er mens jeg gikk på tur med mini i dag, og så bestemte jeg meg for at han fortjener jammen meg litt offentlig skryt i år også.

Har selvfølgelig fått blomster på bryllupsdagen <3
I helgen var vi på grilling hos noen naboer, og i en samtale kom det opp at flere av mennene aldri vasket klær. En kunne for eksempel vaske og henge opp, men aldri legge sammen. En hadde aldri vasket en maskin med klær! Jeg har så utrolig lite å bidra med i slike samtaler, for min mann gjør jo utrolig mye husarbeid. Okay, så vasker han aldri badet, men "who cares" når han rydder kjøkkenet og rer opp senga hver dag, tar seg av alt boss, vasker klær, og skifter på senga og støvsuger en gang i uka.

I tillegg til at han er så flink å hjelpe til i huset, gjør han jo også utrolig mye utenfor huset. Han bygger ting, maler og beiser, slår plenen og skifter alltid dekk på bilen - selv om jeg i prinsippet er for likestilling mellom menn og kvinner, kan skifte dekk på bilen selv (gjorde det alltid selv før jeg møtte J), og hadde måttet gi etter for argumenter som at det er jeg som kjører bilen mest, at han allerede skifter dekk på arbeidsbilen sin og at han gjør så mye av de "tradisjonelle kvinnejobbene", at jeg burde gjøre mer av "mannejobbene", som å slå plenen og skifte dekk. Heldigvis har aldri det vært et tema - så får vi håpe jeg ikke ga han noen ideer her nå... 


Det som kanskje blir dradd frem (av meg..) som Js største "svakhet", er at han jobber så mye, og det har av ulike grunner vært en del snakk om det i det siste. En ting er jo at jeg til tider ser han litt lite fordi han jobber så mye innimellom - men det går egentlig veldig fint. Jeg liker godt å være mye for meg selv i perioder, jeg - noe annet er at jeg bekymrer meg litt for den berømte "veggen" og at han skal få et hardt møte med denne, og sist, men ikke minst, vil jeg jo gjerne at vi skal ha tid til å gjøre ting sammen, alle tre. 

Det gjør vi jo - hver dag, faktisk. Til tross for at J i perioder jobber mye, har han nemlig til dags dato ikke gått glipp av en eneste dag med mini. Det vil si at han alltid kommer hjem fra jobb når arbeidsdagen er slutt, men heller går ut igjen når hun har lagt seg. Grunnen til at jeg skrev "svakhet" i hermetegn, er at dette, etter min mening, også er en av hans største styrker og en av grunnene til at vi passer så godt sammen. Jeg elsker at han er så hardtarbeidende, pliktoppfyllende og besluttsom - han får ting gjort, liksom. Og det bare elsker jeg!  


Gratulerer med dagen, J! Takk for to fine år som mann og kone. Jeg gleder meg til å finne ut hva de neste vil by på :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar