mandag 2. juni 2014

Hjemmelaget vimpelrekke til baby shower

I går hadde vi baby shower for søsteren min hjemme hos meg. Jeg synes det er kjempegøy å ordne til slike ting, og ekstra gøy var det nå siden det var til den fantastiske søsteren min. 

Jeg begynte å handle servietter og litt annet stæsj for flere måneder siden, men bortsett fra det, hadde jeg ikke planlagt mye før den siste uken. Jeg ville gjerne ha litt pynt som gjorde litt ut av seg og det første jeg tenkte var: ballonger, men da jeg ikke fant noen i passende farger, måtte jeg tenke nytt. 


Jeg bestemte meg for å lage en vimpelrekke i tykt papir. Malingen jeg har brukt er akrylmaling fra Panduro. I tillegg har jeg brukt silkebånd, og blyant, linjal, saks og hullemaskin til å lage selve vimplene.

Jeg startet med å merke opp trekantene på papiret, tegne opp bokstavene - jeg ville skrive Baby BOY - og male vimplene i ulike farger. Jeg valgte artige farger på "Baby" og "guttefarger" på "BOY". 



Etterpå malte jeg bokstavene hvite, klippet ut vimplene, laget hull og tredde de på silkebåndet. Jeg lagde to rekker siden jeg hadde planlagt å henge de i vinduene i stuen.


Dette er et forhåndsskrevet innlegg, så jeg har ikke bilde av de i vinduene enda, men det kommer nok senere.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar