fredag 4. april 2014

Sommerfugluro

Jeg har lenge planlagt å kjøpe en uro å henge over sengen til mini, men her forrige uke fikk jeg for meg at jeg skulle lage en selv. Jeg kom på at jeg hadde masse sommerfugler og litt annet dill som jeg hadde brukt til å pynte med i dåpen. 

Jeg brukte silkebånd i forskjellige farger, sugerør, ulike sommerfugler som jeg har kjøpt på Panduro og litt lim og dobbeltsidig teip. Jeg startet med å lage en trekant av sugerør. Jeg festet de med dobbeltsidig teip og silkebåndet som skulle danne opphenget.



Videre hengte jeg på silkebånd i en annen farge. Jeg festet alle silkebåndene ved å lage løkker som jeg festet rundt sugerørene som vist under. På de hengende båndene hadde jeg løkker i enden også siden sommerfuglene jeg skulle henge her var utstyrt med en klype som jeg kunne feste i løkken.




Jeg samlet de tre hvite båndene og laget en knute på et passende sted. Dette utgjorde selve rammeverket på uroen min, så nå var det bare å feste sommerfuglene. Jeg valgte å bruke tre rosa sommerfugler til å feste i hvert hjørne og èn rosa på knuten. Videre festet jeg paljettsommerfugler på endene av silkebåndet som vist på ett av bildene under.



Noen av endene med sommerfugler på valgte jeg å lime fast til sugerørene.På det ene hjørnet lot jeg begge endene være fri, men festet på en liten blomst.I tilleg til de rosa sommerfuglene brukte jeg fire hvite sommerfugler med klyper. Tre i enden av det hengende silkebåndet og èn på ett av de hvite båndene til opphenget.



Til slutt flettet jeg de hvite båndene. Tanken var å lage en liten løkke i enden ved hjelp av symaskin, men foreløpig er den bare festet med en liten klype. 

Uroen er nå på plass over sengen til mini og hun har i hvert fall kikket litt på den, selv om den ikke har så mange sterke farger.


Jeg er sånn passelig fornøyd med resultatet. Jeg synes den er ganske fin, men den ser også ganske hjemmelaget ut - men det er vel kanskje litt av sjarmen..?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar