torsdag 20. mars 2014

Pompong-servietter

Jeg falt helt for disse serviettene da jeg så de i Mamma for noen måneder siden. De er kanskje ikke så veldig praktiske, men det de mangler i brukervennlighet tar de etter min mening igjen i partyfaktor. Det hører med til historien at det lå vanlige servietter under fatene i dåpen, for som min søster sa: "De egner seg kanskje ikke til å legge i fanget for å skjerme bunadsforkleet..."


For å lage de trenger du bare helt vanlige servietter. Jeg kjøpte litt ulike typer og forsøkte meg frem med ulike fargesammensetninger. Til slutt endte jeg opp med en kombinasjon av rosa og lilla servietter.



Brett ut servietten slik at den bare er brettet en gang på midten. Jeg la de to ulike serviettene jeg hadde valgt oppå hverandre loddrett foran meg. Riv av en tynn strimmel på den siden som henger sammen, slik at det nå er mange løse lag oppå hverandre. Legg serviettene i ønsket rekkefølge - jeg ville ha rosa nederst, lilla i midten og hvitt på toppen. 



Brett servietten som en vifte med ca. 1 cm brett. Bruk den avklipte strimmelen og knytt den over midten av viften. 


Dra forsiktig alle papirlagene fra hverandre slik at det til slutt blir en ball. 



FERDIG! Egentlig veldig enkelt, men det tar litt tid og krever litt tålmodighet å skille lagene fra hverandre - i hvert fall på de serviettene jeg brukte, som forøvrig var fra Nille.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar