fredag 7. mars 2014

Mamma og mini på nye eventyr

Det ble bytur på oss i dag, og da vi kjørte gjennom Fløyfjellstunnellen kom jeg til å tenke på forrige gang jeg kjørte den strekningen for å parkere i Bygarasjen. Det var for å gå på kurs etter jobb. Den gangen lå mini i magen og jeg hadde egentlig ingen ide om hva som ventet meg - men bortsett fra det, var alt det samme.

Samme bil, samme radiokanal og samme vær (regn, selvfølgelig). Jeg parkerte på cirka samme plass og kjøpte det samme på Meny - ostehorn og Pepsi Max. Jeg gikk samme veien mot Galleriet og jeg brukte den samme paraplyen som for tre-fire måneder siden. 


Den eneste forskjellen er egentlig at nå var mini på utsiden - men for en forskjell. Livet er jo totalt forandret og det gir utslag på litt ulike måter. For eksempel kjørte jeg nok litt saktere på motorveien denne gangen og jeg sjekket sikkert i speilet at hun sov flere ganger i minuttet.

Da vi hadde parkert gikk ikke turen raskeste vei mot målet (HM på Galleriet), men først til nærmeste ammerom for litt kos og mat. Mens vi gikk mot Galleriet, hadde jeg paraplyen i en hånd og skubbet vognen med den andre, og selv om jeg hadde på meg ganske upraktiske klær for en tur i regnvær, bekymret jeg meg mest for om det regnet opp i vognen.


Jeg kunne fortsatt i det uendelige om hvordan livet har forandret seg, og selv om det kan virke som livet var enklere før når man tar for seg detaljene på denne måten, er sannheten at livet har blitt beriket med et lite mirakel og alle detaljene som følger med.

Hvis noen er nysgjerrige på om jeg fant kjolen jeg var ute etter, kan jeg avsløre at det ikke ble den kjolen som jeg så på i går. Den var ikke så fin i det mønsteret som jeg trodde. Snittet var utrolig fint, men jeg så bare for meg at vi så på dåpsbildene om 20 år og lurte på hva i alle dager jeg tenkte på når jeg kledde på meg den dagen... Jeg gikk derfor heller for "den lille sorte". Jeg kan ikke garantere at jeg liker den like godt om 20 år, men jeg føler meg trygg på at det var et bedre valg enn mønsterkjolen.

Alle klærne jeg hadde på meg i dag er forresten "pre-graviditet-klær". Buksen er riktignok en "baggy" modell, men jeg er allikevel godt fornøyd. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar