onsdag 16. oktober 2013

Hvordan sy en enkel smikke

Når jeg hadde sydd "babywrapen" min, hadde jeg litt stoff igjen og bestemte meg for å prøve å sy en smikke av dette. Jeg brukte en ferdig smikke til å lage et mønster av matpapir.


Videre la jeg fleecestoffet og bomullsstoffet, rette mot rette, og tegnet opp mønsteret. Jeg valgte, som dere ser, å lage min smikke litt større enn den jeg brukte til å lage mønsteret med, siden den ferdige smikken var sydd på "retten", mens jeg hadde tenkt å sy min på vrangen og vrenge den - skjønner..? Jeg festet nåler der jeg skulle sy og sydde hele veien rundt, bortsett fra en liten åpning i ene enden.


 Til slutt sydde jeg igjen åpningen og sydde på en trykknapp for hånd.



Slik ble det endelige resultatet:



Så enkelt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar