fredag 18. oktober 2013

Gravid uke 31

Det er fredag - og godt er det! Jeg synes egentlig dagene og ukene går veldig fort, men samtidig merker jeg at jeg begynner å bli litt utålmodig. Jeg gleder meg sånn at jeg kan nesten ikke vente.

Før jeg ble gravid og tidlig i graviditeten, tenkte jeg en del på hvordan jeg ville takle å være så lenge borte fra jobb. Jeg var litt bekymret for å skulle overlate kontrollen til noen andre og jeg fryktet at jeg kanskje ikke kom til å være så komfortabel med det. Jeg skal innrømme at jeg også har tenkt litt på hvordan det ville føles hvis det viste seg at den som tok over jobben min, gjorde en bedre jobb enn det jeg har gjort. 


Jeg har nå jobbet sammen med en av de som tar over jobben min i noen måneder og jeg tror at kombinasjonen av at han gjør en veldig god jobb og at jeg begynner å bry meg mindre om jobben og mer om barnet i magen, gjør at jeg nå er mer enn klar for å slippe alt og la de klare seg uten meg.

Om 4 uker kommer hun som skal vikariere for meg neste år, så jeg får to uker på å lære henne opp, så er de overlatt til seg selv i nesten ett år. Jeg er sikker på at de kommer til å klare seg utmerket uten meg - og det føles helt greit. Og om de gjør en veldig god jobb, kan jeg alltids "skylde på" at de er to som har overtatt det jeg tidligere har gjort alene :-)


Sånn ellers er formen egentlig veldig bra. Bekkenløsningen er mye bedre - faktisk så bra at jeg prøvde meg på å gå med noen andre sko enn helseskoene mine i dag. Det gikk greit, men jeg savnet helseskoene mer og mer utover dagen, så jeg kommer nok til å holde meg til de fremover, selv om de ikke er så fasjonable..

J er ferdig å male babyrommet og i morgen skal vi på IKEA å kjøpe møbler. Forhåpentligvis blir rommet listet og møblene skrudd sammen i løpet av helgen - i hvert fall hvis det er opp til meg, men jeg må vel nesten la J få bestemme siden det tross alt er han som må gjøre det... :-)

Denne uken er forresten den lille cirka 1750 g og 37 cm. Jeg kjenner henne ofte og jeg har lurt på hva det er hun gjør på når jeg kjenner små regelmessige dunk i flere minutter av gangen. I dag slo det meg at hun sikkert hikker, og det er jo bare så utrolig søtt å tenke på <3

4 kommentarer:

  1. Iik. Ka sko e' datta? Har du knehøge støvletta? Alltid har du pittesmå bein.. Dei såg veeldig fin ut. Da e' jo snart jul... ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, er vanlige støvletta (du har heilt sikkert sett dei), men eg har lårhøge sokka oppi :-) Skal notera meg julepresangønske bak øyra.. :-)

      Slett
  2. Koseleg blogg! :)
    Kva jobbar du med ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy at du synes det :-) Jeg er utdannet sivilingeniør (Master i Industriell økonomi fra UiS) og jobber som prosjektleder i en serviceorganisasjon innen maritim sektor.

      Slett