torsdag 8. mai 2014

Ammetåke?

Jeg følte egentlig at ammetåka startet lenge før fødselen, og jeg føler egentlig at jeg surret mer i tiden før fødselen enn hva jeg har gjort etterpå. Det at jeg har langt fære avtaler nå enn før kan selvfølgelig spille inn, men jeg kunne nå endelig ha rotet mye mer med nøkler, stellesaker og de få avtalene jeg har, enn hva jeg har gjort.

Jeg har derimot i aller høyeste grad opplevd ammetåken i den forstand at jeg har vært i "babyboblen" de siste månedene. Jeg bryr meg langt mindre om både nyheter og lokalt sladder enn tidligere. Ikke det at jeg var veldig opptatt av sladder før heller, altså.. :-)


Men, noen dager kan det være greit å ha ammetåka å skylde på. Denne uka hadde jeg for eksempel helt glemt at vi skulle på "De utrolige årene". Søsteren min spurte om vi skulle gå på tur på tirsdag eller om jeg skulle på DUÅ. Jeg hadde faktisk vurdert å lage en avtale med noen om trilletur fordi jeg tenkte at jeg ikke skulle på DUÅ, men når hun spurte meg om DUÅ direkte, kom jeg heldigvis på at jeg faktisk skulle på det. Så takk for påminnelsen, Gina :-)

Jeg har også vært helt desorientert når det kommer til hvilken dag det er denne uka. I går kveld måtte jeg spørre J hvilken dag det var - jeg følte at det var tirsdag, men noe sa meg at det ikke stemte. Og det var jo riktig - det var onsdag. En stund etter jeg hadde spurt han, kom jeg på at vi hadde invitert faren og søsteren hans på middag på torsdag, og at det var i morgen (eller i dag, da..)

Jeg har fremdeles ikke skjønt at det faktisk er helg i morgen. Det blir vel fort sånn når du gjør det samme hver dag..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar