tirsdag 30. juli 2013

Laks med agurksalat og bakt potet



Når J jobber sent er det ekstra viktig å komme på noe enkelt å lage til middag. Det er jo i utgangspunktet ikke noe gøy å lage mat til kun seg selv. Jeg skal ærlig innrømme at det er ikke alltid jeg gidder – det vil si at jeg heller lager noe ultraenkelt som egentlig ikke kvalifiserer som middag i mine øyne, som for eksempel ostesmørbrød, grillpølse med hotdogsbrød eller ferdige ostehorn fra Meny – men nå som jeg er gravid prøver jeg å spise middag hver dag.

Et eksempel på en enkel laksemiddag på grillen er laks med agurksalat og bakt potet. Hvis du vil lage dette, trenger du:


  • Laksefilet + litt salt og sitronpepper
  • ¼ agurk + ½ avokado + ¼ rødløk + 2 ss rømme + litt salt, pepper og sitron


Jeg startet med å jukse litt med poteten og kokte den mør før jeg bakte den ferdig på grillen. Laksen krydret jeg med litt salt og sitronpepper.



Salaten laget jeg ved å dele opp agurk, avokado og rødløk, blande inn rømme og smake til med salt, pepper og sitron. 


Kryddersmøret hadde jeg laget på forhånd, så det var bare å toppe den ferdig bakte poteten med dette. Rett og slett en enkel og grei middag,

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar