søndag 24. august 2014

En tilfeldig dag

Forrige uke måtte jeg slå opp i manualen for kamera mitt, og mens jeg lette etter noe annet, så jeg tilfeldigvis at det kan brukes til intervallfotografering.  På fredag bestemte jeg meg plutselig for å sette opp kamera og la det forevige hele dagen vår. 

Vi hadde allerede vært oppe i en times tid når jeg satte opp kamera, så frokosten er ikke med.I starten brukte jeg 15 minutters intervall, men jeg fant fort ut at det var for mye, og gikk ned til 5 minutter. 


Jeg hadde egentlig ikke tenkt å blogge bildene, men i løpet av dagen følte jeg at minnene fra denne tilfeldige dagen, best kunne bevares sammen med litt tekst på bloggen.


De to første bildene er tatt før dagens første lur. Vi tilbringer mye tid på gulvet om dagen og boken vi leser på det andre bildet er en ny favoritt med dyr og dyrelyder. Mini er fremdeles i pysjen, siden hun skal spise (og grise) før vi går tur.

De neste bildene viser en mamma som forsøker å rydde litt, men som heller ender opp på gulvet igjen.





Så er det tid for dagens lunsj som nytes i baren på kjøkkenet.



Opprydding etter dagens lunsj:



Etter at vi hadde vært på badet og skiftet klær på mini, la jeg henne ned på matten, men det tok ikke mange minuttene før hun var borte hos meg for å "hjelpe til" med å vaske under stolen:


Dilter etter mamma:


Så er det tid for dagens tur, og mamma har også skiftet klær:


Tomt hus:


Tilbake fra tur, men mini sover fremdeles i vognen sin på trappen, mens mamma er i kjelleren og henger opp klær:


Våken igjen:


Kos på kjøkkenet:


Mer lek på gulvet:



Mamma vanner blomster - mini er med:




På gulvet igjen:



Mamma sniker seg til å lese en tekstmelding fra sjefen angående permisjonen:


Mamma bærer klær fra vaskerommet og opp i garderoben - mini følger nøye med:


Begge to er på soverommet/garderoben:


Tilbake på matten:


Mamma lager smoothie:


Mini ser på at mamma kjører smoothien i blenderen (hun sitter i stolen på kjøkkenet):


Smoothie time! Mini får smoothie i en flaske med store hull i tuten.



Tilbake på gulvet:






Pappa er hjemme fra jobb, og skjønner ingenting av hvorfor kamera tar bilder av seg selv:



Påkledning før ny tur og hvil - denne gangen med pappa mens mamma lager middag:


Her stoppet den opprinnelige serien, fordi jeg bare hadde satt opp et tilfeldig antall bilder. Når jeg innså at kamera ikke tok bilder lenger, gikk jeg derfor å satte i gang en ny serie. Her spiser vi middag:
 

Rydder opp etter middag:



For et sjokk - vi er tilbake på matten!



Pappa leker med mini mens mamma pynter seg fordi hun skal på klubb:




Mamma ferdig pyntet:



Dagens siste bilde før hele familien gikk på badet for kveldsstellet:


Jeg la mini før jeg gikk på klubb hos en venninne. Jeg er så heldig at nesten alle klubbvenninnene mine bor i gåavstand fra oss, så da går det helt fint for meg å gå på klubb selv om jeg fremdeles ammer, og ikke gidder å begynne på pumpe- og flaskekjøret igjen.

Sånn for ordens skyld: alle bildene er ikke med her. Jeg har slettet mange med en tom stue og noen som var så godt som identisk med de jeg har tatt med.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar