torsdag 3. november 2011

Guacamole - Dubai Hilton style

I januar 2010 var vi på ferie i Dubai med gode venner. En kveld skulle vi spandere på oss en skikkelig god middag og vi bestemte oss for å teste restauranten til Gordon Ramsey. Alt vi visste var at den var på Hilton Hotel, så vi satte oss i en taxi og fikk den til å kjøre oss til Hilton. Det vi ikke visste var at det er to Hiltons i Dubai. Vi havnet selvfølgelig på feil...

Vi bestemte oss allikevel for å spise i restauranten på det hotellet vi hadde havnet på - og det angret vi ikke på. Hele måltidet var fantastisk og servicen var upåklagelig! J snakker fremdeles om biffen han fikk servert her. (Which reminds me; jeg må lære meg å steke biff - tror det er det jeg sliter mest med på kjøkkenet. Jeg får det bare ikke til!)

Uansett, før forretten fikk vi nachos og guacamole. Guacamolen ble laget ved bordet vårt, så vi passet på å memorere oppskriften. Denne har jeg laget med stort hell mange ganger.


Hvis noen vil prøve seg trenger du:
  • 1 avocado
  • 1 tomat
  • 1/4 rødløk
  • Jalapeno
  • Koriander
  • Sitron
  • Salt og pepper
Ta ut innmaten av tomaten. Finhakk tomat, rødløk og jalapeno. Tilsett litt koriander og en dæsj sitron. Bland inn avocadoen og smak til med salt og pepper. Et tips for å unngå at avocadoen blir misfarget, er å la steinen ligge i guacamolen til den skal serveres.

Sånn ellers er J nesten ferdig med garasjen (bortsett fra port og dør) og vi har fått glassplaten vi har manglet til ovnen, så jeg håper han får montert den ila helgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar