fredag 14. november 2014

En ny hverdag

Den første uken tilbake i jobb er nå over. Det har gått veldig fint, men det er definitivt nye tider. Det går fint å gå om morgenen, og det er fantastisk å komme hjem! Problemet er bare at jeg ikke er hjemme før klokken fire, så jeg får ikke mange timene med mini de dagene jeg er på jobb.


Når hun runder ett år, mister jeg jo også den ene timen med ammefri jeg har rett på nå, så da må jeg enten gå tidligere om morgenen, eller komme senere hjem om ettermiddagen.. Nå driver jeg å vurderer å komme kjempetidlig - type klokken fem - en morgen, for å kunne jobbe en time mindre de to andre dagene. Eventuelt må jeg prøve å få til en avtale om at jeg får gå tidligere mot at jeg jobber det inn igjen hjemme.

Jeg innså akkurat nå at det sikkert er en god løsning for alle parter om jeg jobber litt de dagene jeg er hjemme, mens mini sover. Det kan jeg foreslå for sjefen min. 



Ellers går det virkelig i ett på hjemmebane nå fremover. Jeg jobber med et album fra minis første år hver kveld, og nå i helgen skal vi i navnefest til nevøen min. Jeg skal bake kake, pakke inn presang, lage kort og finne ut hva jeg skal gå i. Neste helg skal vi feire ettårsdagen til mini, så neste uke blir det nok forberedelser hver dag. Tenk at det snart har gått ett helt år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar