søndag 9. november 2014

Min første farsdag

Pappaen min er gøy å leke med,
han bygger tårn på tårn på tårn, som jeg får rive ned.
Også er han god å klatre på,
så god at jeg må "nynne" en sang mens jeg holder på.

Av og til holder han meg opp ned, 
eller tar meg opp på skuldrene sine og løper rundt i huset.
Jeg kunne kanskje blitt litt redd, 
men pappaen min har så sterke, trygge armer, at jeg synes bare det er gøy.


Når han skal gå, gir han alltid både meg og mamma en suss.
Av og til synes jeg det er litt vittig når mamma og pappa susser, 
men jeg vet at mamma synes det er veldig bra at pappa er så flink å huske på å kose litt på oss begge.

Jeg vet at pappa ofte har mye å gjøre,
men han kommer allikevel alltid hjem etter jobb.
Ofte ligger vi på gulvet på kjøkkenet mens mamma lager middag.
Jeg pleier også å henge litt i buksebeina til mamma mens vi er der.
Det tror jeg hun liker - de ler i hvert fall når jeg stikker hodet frem mellom knærne hennes.

En gang dro jeg rett og slett buksen av mamma. 
Det tror jeg også de likte.
De lo i hvert fall godt.
 
Gratulerer med farsdagen, pappa! 
Gleder meg til å være sammen med deg hver dag, hele dagen!
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar