fredag 28. februar 2014

Tre magiske måneder

Tenk at du har blitt tre måneder gammel - og tenk at det er nesten ett år siden de to strekene endelig lyste mot meg. Kjærligheten til deg vokste seg sterkere i takt med det økende magemålet og jeg følte at jeg kjente deg lenge før jeg møtte deg ansikt til ansikt.



De siste tre månedene har gått så utrolig fort, men samtidig har det skjedd så mye. Vi har lært deg å kjenne og du har sjarmert oss på alle mulige måter. Et smil fra deg er verdt mer enn noe annet. Å se deg smile med munnen, øynene og hele ansiktet gjør meg uendelig glad. Tenk at jeg er så heldig at jeg får oppleve det hver eneste dag, flere ganger for dagen.



Du utvikler deg litt hver dag og jeg gleder meg for hver nye ting du lærer deg. Å høre deg "snakke" er verdens fineste lyd og jeg elsker å starte dagen med en lengre prat med deg. Hver gang jeg forteller mormor og morfar noe om deg og de sier "slik var du også", føler jeg meg enda mer knyttet til deg. Det er fint å tenke på at vi er litt like, vi to.


Jeg ser også mye av J i deg. Når du sover på brystet mitt og jeg studerer ansiktet ditt og hver minste bevegelse du gjør, ser jeg hvor like dere er. La oss håpe du blir like snill som pappan din også. Da er jeg sikker på at det vil gå deg godt her i livet.


Du får ikke sove uten at en av oss bysser deg i søvn. Ofte blir det meg - og jeg nyter det. Å kjenne den lille kroppen din mot min, å høre den rolige pusten din, å kjenne det babymyke håret ditt mot leppene mine når jeg kysser deg på hodet. Av og til gir du meg et tilfreds smil akkurat idet du sovner, og jeg får kjenne på følelsen av total lykke.



2 kommentarer: