lørdag 22. februar 2014

Pannekaker med havregryn

Forrige helg fikk jeg et frokosttips av en venninne - pannekaker med havregryn. Hun fortalte meg hvilke ingredienser jeg skulle bruke, men når det gjaldt mengde vann sa hun bare at jeg skulle prøve meg frem til jeg fikk riktig konsistens.


Jeg lagde pannekakene allerede neste dag og vi spiste de mens vi så herrestafetten i langrenn. Pannakakene kan trygt sies å være en større suksess enn stafetten...

Hvis du vil lage pannekaker av havregryn, trenger du:
  • 3 dl havregryn
  • 3 egg
  • 1 ss sukker
  • vann eller melk

Bland havregryn, egg og sukker, og tilsett til slutt vann eller melk. Jeg målte ikke hvor mye vann jeg hadde i, men hele blandingen ble til slutt 5 dl.



Jeg lot røren svelle i 5-10 minutter før jeg stekte cirka 10 små pannekaker. Vi spiste de med bacon, ost og syltetøy.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar