søndag 12. oktober 2014

Lille pusekatt

Jeg har sunget en sang om en liten pusekatt til mini omtrent siden hun ble født. Det var mamma som minnet meg på sangen som jeg husker at ble sunget til meg da jeg var liten. Sangen handler egentlig om en katt som stjeler melk fra mamman sin, men da katten vår var innlagt med nyresvikt, laget jeg en ny versjon.



De siste månedene har sangen derfor hørtes slik ut:

Lille pusekatt, hvor har du vært?
Jeg har vært hos dyrlegen. 

Lille pusekatt, hva gjorde du der?
Jeg ble behandlet for nyresvikt.

Lille pusekatt, hva fikk du da?
Jeg fikk antibiotika.

Lille pusekatt, hva sa du da?
Mjau, mjau, nyra mi!



Apropos pusen vår, i dag diltet hun etter meg og søsteren min når vi var på tur. Hun pleier vanligvis ikke å gå ut av byggefeltet og hun skjønner tydeligvis ikke at hun må være forsiktig i bilveien. Når vi var midt oppe i senteret, ble jeg såpass bekymret at jeg måtte be J komme å hente henne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar