lørdag 26. juli 2014

Prosjekt: Barnerom

Når jeg planla babyrommet, ville jeg ikke lage et typisk "prinsesserom". Jeg endte til slutt opp med et slags skogstema. Jeg gikk jo, som nevnt tidligere, litt amok i nettbutikken til Sne design - noe som resulterte i at rommet ble litt vel "matchy matchy" i ulike rosa- og lillatoner.

Jeg har ikke noe i mot rosa og lilla, men jeg synes det er viktig å bruke ikke bare typiske "jentefarger" - både på rommet, leker og klær. Jeg har merket at jeg har en tendens til å ubevisst velge rosa, hvis jeg får valget mellom rosa og blå, som man jo ofte får når man handler til små barn. 


Når mini blir større og skal bytte rom, tenker jeg at hun kan få bestemme selv hvilke farger og tema hun vil ha på rommet sitt, men enn så lenge er det jo jeg som bestemmer. Prosjekt barnerom startet fordi jeg ville "nøytralisere" alle de rosa elementene, men nå handler det mest om at jeg synes det er gøy!

Foreløpig har jeg fått opp en grein med to ugler på og snart kommer det et eget innlegg om hvordan man kan lage sine egne "wall stickers".

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar