fredag 4. juli 2014

Livet

I dag har jeg reflektert litt over livet - nærmere bestemt livet mitt om dagen. J jobbet sent, så jeg satt hjemme alene og sydde en fredagskveld. Radioen var på i bakgrunnen, Pepsi Maxen i glasset, baby callen på, sjokoladen i skålen og katten lå i stolen og sov. 



Jeg har ingen ide om "hva som skjer" i helgen eller hva noen av vennene mine gjør på i kveld. Og det føles helt greit. For bare få år siden ville det vært helt utenkelig. Fra jeg ble fjorten til jeg var nærmere 30, har jeg følt en viss frykt for å gå glipp av noe om man ikke deltok på alt som skjedde. 

Nå føles det utrolig deilig å foretrekke å være hjemme alene (eller hjemme sammen med en sovende baby, for å være helt presis) en fredagskveld midt på sommeren uten å føle at man går glipp av noe. 

Jeg vet ikke om alle har det sånn når de blir mamma, eller om det er fordi jeg er såpass gammel, og dermed mettet på festing, som jeg er. Kanskje har det ingenting med alder å gjøre, men mer med "livsfaser", eller hva jeg skal kalle det, å gjøre. Uansett hva det er, så føles det i hvert fall utrolig bra å bare være tilfreds med livet og tingenes tilstand.


I dag har jeg altså sydd en shorts i fløyelsstoff fra Stoff&Stil. Jeg fant det på restebordet, så jeg tror jeg betalte 60 kr for halvannen meter. Til denne shortsen har jeg ikke brukt en sjettedel av stoffet engang, så vi snakker 10 kr i stoff og en times arbeid, liksom. 



Jeg har også lekt meg litt med ulike måter å bruke det nye plagget på. Basert på værmeldingene for vestlandet, ser det ut som varianten med ulltrøyen bir mest aktuell de nærmeste dagene. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar