lørdag 19. juli 2014

Mamma og mini på eventyr - med tante Gina

Denne uken var jeg og mini på overnattingstur uten J for første gang. Søsteren min passet huset til tanten og onkelen vår i byn, så jeg og mini tok oss en tur fra onsdag til torsdag. De to dagene det regnet...

Jeg ble sittende å se på et program om matvareindustriens hemmeligheter i stedet for å pakke tirsdags kveld, så jeg måtte både dusje og pakke onsdag før vi skulle kjøre i tolvtiden. Jeg tenkte at jeg kunne pakke mens mini sov den første luren sin. Typisk nok sov hun bare 20 minutter og ikke en time slik hun pleier. 


Så da ble det pakking, leking, spising og alt på en gang, da. Vi kom oss nå i bilen omtrent akkurat når vi skulle, men i det jeg startet bilen, kom drivstofflyset på. "Å nei, da må jeg stoppe å fylle diesel", var min første tanke. Min andre tanke var: "Hvor er lommeboken min?" Da kom jeg på at den lå under (!) sofaen i stuen. Så da måtte jeg inn igjen å hente den - flytte stuebordet, ned på gulvet og kave. Når jeg kom ut igjen og låste døren, stod plutselig nøkkelen bom fast! 

Jeg fikk ikke rikket den og til slutt bestemte jeg meg for å bare kjøre - det er vel ingen som vil stjele noe her ute, vel? Mens jeg kjørte så jeg for meg at dette var dagen det plutselig kom noen uredelige folk på døren, og fant nøkkelen i låsen. Så da måtte jeg jo snu, da. Heldigvis fikk jeg løs nøkkelen etter litt lirking og rolige pusteøvelser.

Etter en litt humpete start, ble det en fin dag i Bergen med tante Gina. Det ble ikke en så lang trilletur som vi hadde planlagt siden det regnet, men det ble en liten tur, grilling, yatzy og skravling til langt på natt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar