tirsdag 17. desember 2013

En liten oppdatering

J har nå begynt igjen i jobb og jeg er alene med mini J om dagene (og nettene). Det går egentlig veldig fint, men jeg får gjort helt ekstremt lite annet enn mating, soving og kosing. Jeg begynte på et innlegg om fødselen forrige onsdag, men er enda ikke ferdig.

Forrige tirsdag var vi på ammepoliklinikken for å få hjelp med ammingen, og der ble jeg rådet til å begynne å bruke ammeskjold. Jeg forsøkte med det før vi reiste fra klinikken, men da fikk vi det ikke til. Denne gangen ble jeg rådet til å bruke "Meleda"-skjold i stedet for "Avent", og det funket veldig bra. Jeg forsøker alltid uten skjoldet først, men hvis det ikke går, får vi det i hvert fall til med skjold. Dette har gjort hverdagen mye lettere.

Buketten jeg fikk fra J dagen etter Jenny var født
Hun får fremdeles tilbud om flaske etter annethvert måltid, men det er ikke alltid hun vil ha den, så det betyr vel at hun allerede er mett - og det er bra :-) Det blir spennende å se om hun fortsetter å legge på seg slik at vi kan kutte ut hele flasken.

Ellers er det lite som minner om julestemning her i huset. Det har liksom ikke gått opp for meg at det bare er en uke til julaften. J hadde pyntet litt til jul før vi kom hjem fra klinikken og vi har vel bestemt oss for at det blir med det i år - vi vil ikke prioritere å pynte til jul for så å rydde opp igjen etterpå når vi har så lite tid til overs. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar