mandag 9. desember 2013

Av og til

..., når du gråter og jeg ikke vet hvorfor - når du nettopp har spist, fått ny bleie og er tilsynelatende trett, men ikke finner roen, verken i sengen din eller i armene mine - tenker jeg at jeg gleder meg til du er gammel nok til å kunne si hva du vil. 


Det skjærer i hjertet mitt bare du viser antydning til ubehag eller misnøye, og jeg vil gjøre alt for at du har det bra hele tiden. Tenk så mye lettere om du bare kunne forklare meg hva som var galt og hva jeg kunne gjøre for å gjøre det bedre. Jeg har forsøkt å lære meg "Det hemmelige babyspråket", og jeg tror absolutt det er noe i dette, men jeg klarer ikke å tolke alle lydene og signalene dine enda.

Det er heldigvis ikke så ofte du gråter og ikke finner roen, og når jeg ser på at du sover fredelig i sengen din, kjenner den myke babyhuden din mot min eller ser det fornøyde uttrykket ditt etter du har fått mat, da tenker jeg at jeg må nyte den dyrebare tiden vi er inne i nå. 

1 kommentar:

  1. Så nydelig hun er. Og det er mange mange bekymringer en skal ha...... Heldigvis uroer man seg ofte unødvendig :)

    SvarSlett