mandag 28. juli 2014

Treet til mini

Mini fikk mye fint til dåpen. Av oldeforeldrene hennes på min side fikk hun en pengegave i tillegg til et gravert smykke. Vi har valgt å bruke pengene på å kjøpe et tre. Jeg brukte dagesvis på å tenke på hvilket tre jeg ville ha, men når alt kom til stykket, ble det det første jeg så på: et pryd kirsebærtre



Det blomstrer om våren og jeg ser for meg at vi skal ta bilde av mini foran treet hvert år. Tanken er at hun kan velge om hun vil ha treet her hos oss for alltid, eller om hun vil flytte det når hun en dag slår rot et annet sted. 

Jeg har også begynt å tenke på hvor vi kan plassere treene til eventuelle flere barn uten å måtte anlegge skog på plenen. Jeg tror jeg har èn passende plassering i hvert fall. J var ikke helt negativ heller, så da satser vi på at det går bra.


I helgen plantet vi treet på plenen. J gjorde grovarbeidet, mens jeg og mini så på og gravde litt med spaden hennes. Det hele ble foreviget ved hjelp av kamerastativ og fjernutløser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar