søndag 29. mai 2011

Beslutninger

Annenhver dag kommer det en ny ting vi må bestemme oss for. Heldigvis har jeg tenkt på hvordan huset skal bli i ett år nå, så mye er allerede på plass i hodet mitt. Det er allikevel litt skummelt å ta de endelige beslutningene. Vi skal tross alt leve med de i mange, mange år...

Vi har bestemt oss for å få profesjonell hjelp til å sparkle og male innvendig. Det viste seg nemlig at vi ligger ganske bra an med tanke på budsjettet - enn så lenge i hvert fall :) Dette betyr at vi må bestemme oss for farge ila en uke... vi heller mot å male nesten alle rom i samme farge - en lys gråfarge. Det kan jo bli litt kjedelig, men egentlig tror jeg det vil gi et helhetlig og fint inntrykk. Jeg tenker å bruke mange store og personlige bilder på veggene - tanken er at disse er lettere og billigere å skifte ut innimellom enn å male/tapetsere på nytt :)

I dag har jeg sett etter den perfekte peisen. Jeg liker denne:


Men jeg er usikker på størrelsen og på fargen. Jeg syns hvitt er kjempelekkert, men er det praktisk med hvit peis?

Alternativet er noe sånt:


Hvis vi går for denne størrelsen har vi plass til stort spisebord og mange gjester uten at det blir trangt.

I går var det forresten guttas tur til å ha utdrikningslag. De startet dagen i kjelleren vår. Slik så det ut etter den første festen i huset:

1 kommentar:

  1. Flotte peiser, begge to! Vi kommer til å gå for en svart en. Men har ikke bestemt hva slags.

    SvarSlett