tirsdag 11. oktober 2011

Energibar

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som har kjøkkenet fullt av diverse Tupperware-produkter. Alt virker jo så fornuftig og nærmest nødvendig når man er på party....

Selv om noen ting er unødvendige duppedingser som en aldri får bruk for, har de faktisk også utrolig mange gode produkter som gjør kjøkkenhverdagen enklere. Eksempler på ting jeg bruker jevnlig er panner, ildfaste former, riskoker, kniver, diverse oppbevaringsbokser og ikke minst Quick Chefen.

Ett av produktene jeg var mest skeptisk til, var et energibarsett. Dette er nok et produkt jeg kunne ha klart meg uten, men jeg tror ikke jeg hadde funnet på å lage mine egne energibarer hvis ikke jeg hadde kjøpt det.

De er enkle å lage og kjempegode! Siden de består av stort sett nøtter er de ganske sunne også - men jeg vet selvfølgelig at sunn og kalorifattig ikke er det samme, så det blir ikke mange av disse for dagen, altså :-)


Jeg pleier å lage to med sjokolade og to med honning. Jeg tar alt på gefylen, så noen oppskrift har jeg ikke, men det eneste jeg bruker er Nøtte- og fruktmix fra Landlord, litt valnøtter og prikken over i'en: havsalt. Dette hakkes i Quick Chefen, så smelter jeg litt sjokolade eller honning i mikroen og blander alt. For å unngå at de blir klissete, er det viktig å ikke bruke for mye sjokolade eller honning. Etter en ca en halvtime i kjøleskapet er de klar til å nytes.

I morgen begynner J forhåpentligvis på garasjen - gleder meg til å slippe å skrape bilen i vinter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar