mandag 7. oktober 2013

Har hun snudd seg? + Min kropp - mitt valg

Mens jeg satt i et møte på jobb på fredag kjente jeg en massiv romstering i magen. Det kjentes ikke ut som de vanlige bevegelsene jeg har blitt vant til å forholde meg til daglig, men det gikk ganske fort over. Det slo meg faktisk at hun kanskje snudde seg fra seteleie til å ligge med hodet ned der og da. Siden har jeg egentlig ikke tenkt noe mer på det, men jeg har følt meg litt ”sprengt” hele helgen. 

Det er litt vanskelig å forklare, men jeg føler meg på en måte ”mer full” i magen nå. Det kjennes ikke ut som det er plass til en millimeter mer baby, og det presser mye mer nedover nå enn det gjorde tidligere. Jeg stønner hver gang jeg reiser meg fra sofaen og jeg tror jeg vagger enda litt mer når jeg går. 


Selve bevegelsene i magen kjennes også litt annerledes ut – mindre tydelige på en måte, men jeg har heldigvis kjent henne jevnlig. Jeg har ikke kjent noe til sparkene mot ribbeina som jeg har hørt og lest så mye om, men det kommer vel det også etter hvert. 

Det kan jo selvfølgelig hende at jeg tar helt feil, men det blir spennende å se hvordan hun ligger på ultralyden på fredag. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sånn ellers har jeg, i likhet med mange andre, i dag sendt et brev til alle landets stortingsrepresentanter som vurderer å stemme for om den nye regjeringen fremmer forslag om å innføre reservasjonsrett for leger angående henvisning til assistert befruktning, abort eller resept på ønsket prevensjon.

Les brevet og mer om saken her.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar