tirsdag 29. oktober 2013

Amming, jordmorkontroll og pizzasnurrer

I dag har vi vært hos jordmor igjen. Jeg trodde vi skulle snakke om fødselen, men det var visst neste gang. Alt så greit ut med både mor og barn. Symfysemålet ligger fremdeles rett over gjennomsnittskurven og jordmor mente at hun nå ligger med hodet ned. 

Jeg fikk en bok om amming fra jordmor og i tillegg har jeg fått en "ammebibel" jeg har bestilt på nett i posten i dag. "Bibelen" heter "The womanly art of breastfeeding" og jeg bestemte meg for å kjøpe den når jeg leste dette innlegget hos en annen blogger. Jeg har aldri tenkt over at det å amme kanskje ikke går smertefritt og at jeg kanskje ikke får det til i det hele tatt, men etter jeg ble gravid og begynte å lese meg opp på alt som har med babyer å gjøre, har jeg forstått at dette slett ikke er en selvfølge. Jeg skal i hvert fall gjøre det jeg kan for å få det til, og med disse to bøkene, føler jeg meg litt bedre forberedt.



Sånn ellers laget jeg pizzasnurrer til J kom hjem fra jobb i kveld. Han spurte om jeg kunne det i går, og jeg sa at det var greit hvis vekten ikke viste mer enn det jeg hadde bestemt meg for at var greit i dag. Mirakuløst nok viste den akkurat det jeg hadde satt meg som maksmål. Det vil si at jeg "bare" har lagt på meg 0,5 kg i uken de siste 4 ukene :-)



I morgen er det "babykveld" på Barnas Hus og jeg planlegger å kjøpe bilstol og "tripp trapp stol". 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar